خواص بی نظیر خرما

پنجشنبه 22 آبان 1399
10:22
علی نفری

خرما گیاهی است که میوه اش خوراکی و دارای هسته ای سخت و پوست نازک و طعم شیرین دارد. در این مطلب به خواص جادوئی خرما که در نواحی گرمسیری کشورمان به وفور یافت می شود اشاره می کنیم.

خواص غیر قابل انکار خرما را در ادامه ببینید.

ارتفاع نخل به 10 تا 20 متر یا بیشتر می رسد.در اینجا برای آشنایی بیشتر با این میوه گرمسیری که در کشورمان نیز به وفور یافت می شود.

خواص بی نظیر خرما

برخی از خواص بی نظیر خرما عبارتست از:

1- طبع خرما گرم و خشک است.

2. برای رفع خشونت و نرم کردن سینه 50 گرم خرما در 1000 گرم آب جوشانده صاف نموده روزی 2 تا 3 استکان بخورید. البته این برای افراد سرد مزاج بسیار خوب است.

3. برای تقویت کلیه از شربت فوق استفاده کنید.

4. کسانی که درد کمر یا درد مفاصل دارند می توانند از شربت خرما که در شماره 2 آمده است استفاده کنند.

5. اگر خرما با شنبلیله خورده شود جهت سنگ مثانه مفید است.

همچنین بخوانید:

6. برای تقویت نیروی جسمانی خرما را در شیر تازه خیس کرده کمی دارچین بزنید و صبح به عنوان صبحانه بخورید و سپس کمی شیر بالای آن میل کنید. البته برای گرم مزاجان زیاد خوب نیست.

7. کسانی که می خواهند سنگ مثانه شان خرد شود از دمکرده آن استفاده کنند (دمکرده هسته خرما) و دمکرده آن بسیار قابض است و کسانی که یبوست دارند سعی کنند در هنگام استفاده از دمکرده خرما از غذاهای ساده و ملین استفاده کنند.

8. به خاطر وجود ویتامین B در خرما میوه خوبی برای تعادل اعصاب و نیز باعث رشد است.

9. فسفری که در خرما وجود دارد باعث سر زنده نگاه داشتن سلول های عصبی می شود.

10. برای کمبود آهن بسیار مفید است.

منبع : darmanvadaro


[ بازدید : 353 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]